Aanmelden voor een behandeling

Hoe kan ik me aanmelden?

Als je je aan wil melden voor een behandeling kun je dat op verschillende manieren doen:

Onze behandelwijzer

Jellinek heeft een kwaliteitsstatuut. We noemen het ook wel behandelwegwijzer, omdat het gaat over hoe alles vóór, tijdens en na je behandeling is georganiseerd. Je kunt hier alle veel gestelde vragen lezen over de intake, je behandeling en de afronding van je behandeling bij Jellinek.

Je kunt hier de behandelwegwijzer in zijn geheel downloaden.

Warm welkom

Als de verwijzing bij ons binnen is gekomen, heten we je graag Warm Welkom. Je ontvangt daarom een e-mail met daarin een uitnodiging voor onze digitale omgeving die Warm Welkom heet. Hier vind je informatie over:

  • Jouw route binnen Arkin, met informatie over je verwijzing, eventuele wachttijden en het intakegesprek.
  • Wat je hier al kunt doen om te werken aan je herstel. Je kunt meteen beginnen.
  • De kosten en vergoedingen van jouw behandeling.
  • Waar je terecht kunt met vragen.

Mocht je geen mail van ons krijgen over dit digitale platform, dan kun je bellen naar 088-505 12 21 (Centrale Aanmelding Arkin). Wij zorgen ervoor dat je dan alsnog gebruik kunt maken van ons Warm Welkom.

Wat is een intakegesprek?

Zodra we de verwijsbrief ontvangen hebben zal Centrale Aanmelding Arkin, op basis van de informatie in de verwijsbrief en van eventuele eerdere behandelingen, een eerste gesprek met je plannen. Het kan zijn dat wij daarvoor nog wat aanvullende vragen hebben. Een van de behandelaren van CAA neemt dan contact op met jou en/of je huisarts/verwijzer. Het maakt niet uit of je zelf eerst het aanmeldformulier hebt ingevuld of dat je huisarts een verwijzing heeft doorgestuurd. Let op: mocht je jezelf hebben aangemeld dan heb je uiteindelijk wel altijd een verwijsbrief nodig, maar die kun je ook na afloop van ons telefonisch contact nog aan je huisarts vragen.

In het telefonische gesprek gaat een van onze medewerkers na wat je probleem is. Aan het einde van het gesprek maken we direct een afspraak voor een eerste behandelgesprek. Dit eerste behandelgesprek dat je bij ons hebt, noemen we het intakegesprek. Een van onze behandelaars gaat samen met je na welke behandeling geschikt is en legt dit vast in een behandelplan. Aan het einde van het gesprek maakt de behandelaar direct een afspraak voor de vervolgbehandeling. Ook krijg je een folder met informatie over de behandeling die je gaat volgen. Bekijk hier ook de video waarin duidelijk wordt uitgelegd wat een intake is.

Mag ik iemand (familie, vriend) meenemen?

Jazeker. Het heeft zelfs de voorkeur dat je tijdens het intakegesprek iemand meeneemt. Jellinek vindt de betrokkenheid van partners, familieleden en vrienden bij de behandeling erg belangrijk. Zij kunnen je steunen tijdens en na je behandeling. Daarnaast kan je naaste zelf ook steun gebruiken. Zo kan er wederzijds begrip opgebouwd worden wat de behandeling ten goede zal komen. Je bent dus van harte uitgenodigd om iemand mee te nemen naar het intakegesprek.

Twijfel je erg of je je nu moet aanmelden voor een intake of niet, maar wil je hier toch graag eens met een van onze behandelaren over praten? Of vind je de drempel naar behandeling nog te groot, maar weet je dat je hulp nodig heeft? Meld je je dan aan voor een gratis adviesgesprek via 088 – 505 1220 (ma t/m vr tussen 09.00-11.00 en 15.00-17.00).

Hoe verloopt de aanmelding bij Jellinek?

Hoe is je lichamelijke conditie?

Om je goed te adviseren, willen we graag weten hoe je lichamelijke conditie is. Daarvoor laat je bloed prikken en een longfoto maken. Verder is het belangrijk om te weten of je medicijnen gebruikt. Voor sommige behandelingen is daarnaast een lichamelijk onderzoek nodig door een verslavingsarts.

Heeft je behandeling effect?

We vragen je om thuis alvast een digitale vragenlijst in te vullen. Tijdens de behandeling krijg je het verzoek dat nog een aantal keer te doen. Zo meten we of je behandeling helpt.