Wachttijden

Hieronder zie je de wachttijden. Het aantal weken dat er staat is een indicatie. Dat betekent dat het aantal weken hoger of lager kan zijn dan hieronder staat. We doen ons best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wanneer je je hebt aangemeld, nemen wij telefonisch contact met je op om een afspraak voor een intakegesprek te maken.

Aanmeld- en behandelwachttijd
In de tabel zie je de ‘aanmeldwachttijd’ en de ‘behandelwachttijd’. De aanmeldwachttijd is de gemiddelde tijd die je moet wachten vanaf het moment dat je bij ons bent aangemeld totdat je op intakegesprek komt. De behandelwachttijd is de gemiddelde tijd die tussen het intakegesprek en de daadwerkelijke behandeling zit.

De behandelwachttijd verschilt per soort behandeling. Afhankelijk van het soort behandeling dat je gaat volgen, kan de behandelwachttijd langer of korter zijn.

Als je de wachttijd te lang vindt, kun je zelf of via de huisarts contact opnemen met ons. Voor vragen kun je bellen met de afdeling Centrale Aanmelding Arkin: 020 – 590 44 44.

Gemiddelde aanmeldwachttijd*
Periode van aanmelding tot intake.
Gemiddelde behandelwachttijd*
periode van intake tot behandeling.

7

De wachttijd is:
7 weken

7

De wachttijd is:
7 weken

Wachttijden per locatie
LocatieAanmeldwachttijdBehandelwachttijd
Amersfoort 3 weken 8 weken
Amsterdam 7 weken 10 weken
Hilversum 2 weken 12 weken
Utrecht 6 weken 8 weken
Jellinek Digitaal 3 weken 0 weken
Publicatiedatum: 28 maart 2024

Wil je de actuele wachttijden per behandeling weten, neem dan contact met ons op via: 088-505 12 21.

*Je komt in aanmerking voor een online behandeling van Jellinek Digitaal als je een lichte tot matige verslaving hebt aan middelen of gedrag (gamen, gokken etc.), met uitzondering van heroïne, crack en GHB. Ook moet je digivaardig zijn en beschikken over een smartphone en/of laptop met camera en internetverbinding.

Aanmelden Jellinek Digitaal

 

Let op: Voor Jeugd kunnen afwijkende wachttijden gelden. Raadpleeg daarvoor de wachttijden bij Arkin Jeugd & Gezin.

Wachttijden en verzekering
Onze wachttijden zijn voor iedereen hetzelfde: het maakt niet uit bij welke zorgverzekeraar jij verzekerd bent. Soms zijn de wachttijden erg lang, dat noemen we ‘boven de norm’. Als dat het geval is, dan kun je jouw zorgverzekeraar vragen om zogeheten ‘wachtlijstbemiddeling’. Jouw zorgverzekeraar kan je dan ondersteunen zodat de wachttijd binnen de normen blijft. Die normen zijn de maximale wachttijden die zorgaanbieders en zorgverzekeraars samen hebben afgesproken. Dit noemen we de ‘Treeknorm’. Deze norm is dat je binnen vier weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek hebt. En dat de behandeling vervolgens binnen tien weken na dat intakegesprek begint.

Wij doen ons best om je zo snel mogelijk te verwelkomen!