Wachttijden

Hieronder vind je de gemiddelde wachttijden van aanmelding tot intake en van intake tot behandeling. Dit is een indicatie. De wachttijden kunnen per behandeling verschillen. We doen ons uiterste best de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wanneer je je hebt aangemeld, nemen wij telefonisch contact met je op om een afspraak voor een intakegesprek te maken.

Als je de wachttijd te lang vindt, kun je zelf of via de huisarts contact opnemen met ons. Voor vragen kun je bellen met de afdeling Centrale Aanmelding Arkin: 020 – 590 44 44.

Gemiddelde aanmeld- en behandelwachttijd

De aanmeldwachttijd is de periode van aanmelding tot intake. De behandelwachttijd is de periode van intake tot behandeling.

Gemiddelde aanmeldwachttijd*
Periode van aanmelding tot intake.
Gemiddelde behandelwachttijd*
periode van intake tot behandeling.

2

De wachttijd is:
2 weken

6

De wachttijd is:
6 weken

Wachttijden per locatie
LocatieAanmeldwachttijdBehandelwachttijd
Almere 2 weken 2 weken
Amersfoort 2 weken 4 weken
Amsterdam 2 weken 10 weken
Hilversum 2 weken 2 weken
Utrecht 2 weken 3 weken
Jellinek Digitaal 1 week
Publicatiedatum: Publicatiedatum: 10 november 2022

Wil je de actuele wachttijden per behandeling weten, neem dan contact met ons op via: 088-505 12 21.

*Je komt in aanmerking voor een online behandeling van Jellinek Digitaal als je een lichte tot matige verslaving hebt aan middelen of gedrag (gamen, gokken etc.), met uitzondering van heroïne, crack en GHB. Ook moet je digivaardig zijn en beschikken over een smartphone en/of laptop met camera en internetverbinding.

Aanmelden Jellinek Digitaal Let op: Voor Jeugd kunnen afwijkende wachttijden gelden. Raadpleeg daarvoor de wachttijden bij Arkin Jeugd & Gezin

Wachttijden en verzekering

De wachttijden zijn niet afhankelijk van waar je als cliënt bent verzekerd. Als de wachttijden boven de norm zijn, is het ook mogelijk dat je jouw zorgverzekeraar vraagt om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen zodat de wachttijd binnen de normen blijft. Dat zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen zijn dat je binnen vier weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek hebt, en dat binnen tien weken vanaf de intake, de behandeling is gestart).