Patiënt aanmelden
Jellinek biedt specialistische en topklinische behandeling voor verslavingsproblematiek. Wanneer er sprake is van lichte verslavingsproblematiek kun je terecht bij de digitale poli Jellinek Digitaal. Hieronder vind je alle informatie over het aanmelden van je patiënt.
Hoe en waar kan ik mijn patiënt aanmelden/verwijzen?
Je kunt je patiënt verwijzen via:
• Digitaal: Zorgdomein / Ksyos / Edifact
• Telefonisch: 020 590 55 55 of 088 505 12 02
Verwijsbrief
Voor de aanmelding is altijd een verwijsbrief nodig. Het eenvoudigst kun je de aanmelding via Zorgdomein (Ksyos/Edifact) laten verlopen.
Beschik je hier niet over, dan kun je hier een verwijsbrief downloaden. Het is de bedoeling dat je:
- de verwijsbrief eerst opslaat en digitaal in Word invult
- de verwijsbrief daarna uitprint en je stempel en handtekening toevoegt
- de verwijsbrief vervolgens veilig mailt; In verband met de privacy van je patiënt, wijzen wij je op de risico’s van het gebruik van onbeveiligde mailomgevingen.
- Veilig mailen van verwijsbrieven kan via ZorgMail. We zijn dan te vinden onder het emailadres aanmelden@arkin.nl.
- In het formulier vind je diverse grijze velden die ingevuld moeten worden om de verwijzing zo snel mogelijk te kunnen verwerken.
In verband met de privacy van je patiënt, verzoeken wij je de verwijsbrief niet te e-mailen in een reguliere mailomgeving. Edifact is een beveiligde omgeving en is hiervoor wel geschikt.
Wij nemen na de aanmelding contact op met je patiënt om een afspraak te maken.
Wachttijden in de GGz
In de gehele GGZ en ook bij een aantal onderdelen van Arkin lopen de wachttijden op. Te lange wachttijden hebben allerlei ongewenste effecten op zowel patiënt en zijn omgeving als verwijzer en ggz-behandelaar. Om de wachttijden zo snel mogelijk weg te nemen worden zowel op landelijk, regionaal als op instellingsniveau de oorzaken van de wachttijden onderzocht. Enkele oorzaken van het oplopen van de wachttijden bij Arkin zijn:
- Het aantal beschikbare behandelaren en personeelskrapte in de zorg
- Toename van complexiteit en intensiteit van de zorgvraag o.a. door ambulantisering.
Uiteraard doen we er alles aan de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Per onderdeel heeft Arkin in kaart gebracht wat de oorzaken zijn en wat we kunnen beïnvloeden. Zo willen we onze GZ-psychologen opleiding uitbreiden en zetten we al langere tijd in op ‘gepast gebruik’ om niet langer te behandelen dan nodig. Verder passen we onze interne processen aan en zijn we in gesprek met de zorgverzekeraars. Op de websites van onze onderdelen en op zorgdomein vind je onze actuele, gemiddelde wachttijden.
Vrijblijvend adviesgesprek
Is aanmelden voor behandeling nog een te grote stap voor uw patiënt, dan kan je patiënt zelf een gratis en vrijblijvend adviesgesprek aanvragen.