Callcenter & clientwaardering

Jellinek was in Nederland de eerste verslavingszorginstelling die een systeem opzette voor het routinematige meten van de tevredenheid van de cliënten en de resultaten van de behandelingen. Jellinek beschikt hiervoor over een eigen callcentre. Getrainde medewerkers van dit callcentre bellen alle cliënten 9 maanden na intake om de behandeling te evalueren.

Hier vindt u de resultaten van 2014 uitgedrukt in percentage positieve waardering met betrekking tot diverse onderwerpen.

Wie is het Callcenter?

In 2005 is het Callcenter opgericht. Het Callcenter staat onder leiding van de beleidsafdeling Onderzoek, Kwaliteit en Bureau Geneesheer Directeur. De interviewers van het Callcenter bellen cliënten op voor verschillende doeleinden, bijvoorbeeld het evalueren van een behandeling of tijdens de behandeling monitoren hoe het met u gaat. De vragen die de interviewer met u doorneemt zijn opgesteld aan de hand van standaardvragenlijsten en worden geanonimiseerd gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek.

Wat gebeurt er met de informatie die ik geef?

De gegevens die wij door middel van de telefoongesprekken verzamelen dragen bij aan onderzoek naar de kwaliteit van onze zorg. Aan de hand van de onderzoeksresultaten komen wij meer te weten over de cliënten als doelgroep. Ook krijgen wij van de cliënten (die ervaringsdeskundige zijn in het ondergaan van de behandeling) belangrijke informatie over hoe de behandeling of deelaspecten van de behandeling verbeterd kunnen worden. Op deze manier leren wij meer over- en van onze cliënten.

Door wie word ik gebeld?

Het team van interviewers bestaat uit psychologen in opleiding. Zij zijn zorgvuldig geselecteerd en opgeleid voor het afnemen van de interviews. Deze interviewers zijn geen behandelaar en communiceren dat ook naar u. Dit betekent dat de interviewers vaardig zijn in het voeren van een gesprek en het afnemen van vragenlijsten, maar niet bevoegd zijn om behandeladviezen te geven of om een therapeutisch gesprek te voeren. Voor adviezen of hulpverlening kunt u zich wenden tot uw (voormalig) behandelaar.

Op welke tijden kan ik worden gebeld?

Het Callcenter belt alleen op werkdagen, tussen 10.00u en 20.00u. Als u gebeld wordt op een moment dat het niet uitkomt, kunt u een terugbelafspraak inplannen met de interviewer voor een moment dat het beter schikt.

Vragen over het Callcenter?

U kunt contact opnemen via e-mail: Meetbureau-ROM@jellinek.nl