Karify

Jellinek & Karify

De eerste stap zetten naar hulp is niet eenvoudig. Jellinek vindt het belangrijk om mensen hierbij te ondersteunen door het aanbieden van innovatieve online hulpprogramma’s. Jellinek werkt samen met Karify om jou of je naasten op een veilige manier te voorzien van informatie. Deze digitale zorgomgeving werkt via een computer, tablet of via een app op je mobiele telefoon. Hierdoor kun je overal aan je behandeling werken. En op het moment dat het jou uitkomt.

Met Karify kan je:

  • Informatie vinden over Jellinek en de overkoepelende zorginstelling Arkin via het Warm Welkom
  • Je voorbereiden op je intakegesprek en behandeling
  • Aan de slag met zelfhulpmodules
  • Online opdrachten maken
  • Vragenlijsten invullen
  • Onderdelen van je zorgdossier inzien (cliëntportaal)

Om toegang te krijgen tot Karify, heb je een ‘Account’ nodig. Dit is alleen van jou, niemand kan daar verder bij.

Hoe ga je aan de slag met Karify?

Hulp nodig? Neem contact op met de Helpdesk Digitale Zorg.

Warm Welkom

Zodra je Karify-account is aangemaakt, krijg je een module met de naam ‘Warm Welkom’. Hier krijg je informatie over de overkoepelende zorginstelling Arkin, je verwijzing en wachttijden. Ook staan er handvatten in om alvast zelf aan de slag te gaan met je herstel.

Zodra je in behandeling komt bij Jellinek krijg je opnieuw een Warm Welkom, maar nu van Jellinek zelf. Daarnaast kan het zijn dat je behandeling wordt ondersteund met digitale modules. Dit noemen we health spaces. Ook deze vind je terug in Karify. Wil je weten hoe Karify precies werkt? Ga dan naar de helpdeskpagina van Karify.

Organiseer je medische informatie

Karify is een goed beveiligde plek waar je alle informatie die te maken heeft met je gezondheid bewaart. Je kunt deze informatie delen met lotgenoten, familie en vrienden, maar ook met dokters, behandelaars en therapeuten. Tenminste, als je dat wil! Bij Jellinek vind je er informatie, video’s en opdrachten die je helpen bij je behandeling.

Veilig online contact

Via Karify kun je veilig online contact hebben met je behandelaar. Heb je een korte vraag aan je behandelaar? Stel deze via Karify. Heeft je behandelaar extra informatie? Via Karify kun je deze informatie lezen of filmpjes bekijken en er vragen over stellen.

Inzage in zorgdossier

Als je eenmaal in behandeling bent bij Jellinek heb je inzage in je zorgdossier. Onderdelen van je zorgdossier bekijk je in Karify links in het menu onder ‘Mijn dossier’. Dit noemen we ook wel het cliëntportaal. Wil je meer weten over je zorgdossier? Ga voor meer informatie naar de pagina ‘inzage in je zorgdossier‘ op arkin.nl.

Online ondersteuning: hoe werkt het?

Vind je het prettig op afstand behandeld te worden, maar wil je wel graag intensievere begeleiding dan alleen een online zelfhulp behandeling? Dan is de gecombineerde aanpak van mijnJellinek misschien iets voor jou. Mocht dit de meest geschikte behandeling blijken na de intake, dan krijg je ook toegang tot MijnJellinek Healthspace.

Online ondersteuning voor naasten

Ben je juist bezorgd dat een naaste teveel drinkt, gebruikt of gokt? Dan is CRAFT mogelijk een oplossing. CRAFT staat voor Community Reinforcement and Family Training. Deze CRAFT Healthspace staat boordevol informatie voor als je een dierbare hebt die een verslaving heeft.