BeterDichtbij: makkelijk en veilig contact
Heb je een vraag aan je behandelaar of andere zorgverlener? Met de gratis BeterDichtbij app heb je eenvoudig en veilig contact. Ook Arkin stelt BeterDichtbij aan jou beschikbaar.
Veilig en betrouwbaar
Als het gaat om je gezondheid, dan is het natuurlijk heel belangrijk dat je jouw vragen in een beveiligde omgeving kunt stellen. En dat je er zeker van bent dat wat je deelt, niet in verkeerde handen valt. Daar kun je op rekenen bij BeterDichtbij. Lees verder >
Heb je vragen?
Heb je vragen over de BeterDichtbij app, bijvoorbeeld over hoe het werkt? Bekijk de website van BeterDichtbij voor veelgestelde vragen of neem contact op met de servicedesk van BeterDichtbij.
Voor hulp bij het installeren van de app kun je ook contact opnemen met de Helpdesk Digitale Zorg.
Zo installeer je de BeterDichtbij app
Voor je begint, is het goed dat je de volgende gegevens bij de hand hebt:
- Het e-mailadres en mobiele nummer dat je eerder ook aan je zorgverlener hebt doorgegeven.
Bekijk hier hoe je de BeterDichtbij app kunt activeren
Lees hier de 6 stappen hoe je de BeterDichtbij app kunt installeren.
- Download de BeterDichtbij app (in de Google Play Store of de Apple App Store)
- Open de BeterDichtbij app. Lees de gebruikersvoorwaarden en klik op ‘Akkoord’.
- Vul je gegevens in, zoals je mobiele telefoonnummer
- Nu ontvang je een SMS met een code om veilig je gegevens te bevestigen, vul deze code in (sommige telefoons verwerken deze code automatisch).
- Volg de stappen en instructies die nu volgen in de app. Gebruik hetzelfde e-mailadres zoals dat van jou bekend is bij je zorgverlener.
- Aan het einde van de stappen stel je een zelfgekozen 5-cijferige pincode in. Onthoud deze goed. Je hebt deze pincode nodig wanneer je volgende keer de app gebruikt.
Klaar! Je hebt de BeterDichtbij app nu veilig geactiveerd. Je kunt vanaf nu makkelijk en veilig berichten sturen of beeldbellen met je zorgverlener.
Tip: Sta toe dat BeterDichtbij je berichten mag sturen en geef BeterDichtbij toegang tot jouw camera en microfoon. Op deze manier krijg je een berichtje als je antwoord krijgt van je zorgverlener op een vraag en kun je beeldbellen.
BeterDichtbij op je computer?
Om BeterDichtbij te gebruiken op je computer, ga naar: www.beterdichtbij.nl/inloggen
Let op: beeldbellen kan alleen via je mobiele telefoon of tablet.
Beeldbellen met je eigen behandelaar of zorgverlener
Gewoon vanaf jouw mobiele telefoon, beeldbellen met je eigen behandelaar of andere zorgverlener. Dat kan ook op steeds meer plekken in Nederland via BeterDichtbij. Jouw zorgverlener kan je hiervoor uitnodigen als je de BeterDichtbij app gebruikt. Het werkt eenvoudig en veilig.
Heb je vragen? We helpen je graag
Heb je vragen over de BeterDichtbij app, bijvoorbeeld over hoe het werkt? Bekijk de website van BeterDichtbij voor veelgestelde vragen.
Beeldbellen via BeterDichtbij: eenvoudig en veilig
Beeldbellen via BeterDichtbij werkt eenvoudig en veilig. Je zorgverlener kan je hiervoor uitnodigen als je de BeterDichtbij-app gebruikt.
Voorbereiding op je beeldbelafspraak
Je behandelaar of andere zorgverlener kan je persoonlijk uitnodigen om beeldbellen via BeterDichtbij te gebruiken. Heb je een beeldbelafspraak met je zorgverlener? Dan word je op het afgesproken moment gebeld en neem je op, zoals je dat gewend bent wanneer je gewoon gebeld wordt. Vervolgens zie je je zorgverlener en andersom, en kunnen jullie samen een gesprek voeren.
Video: Zo werkt beeldbellen, eenvoudig en veilig
Voorbereiding op je beeldbelafspraak (dit doe je enkele dagen vooraf)
Je behandelaar of andere zorgverlener plant met jou een beeldbelafspraak in. De volgende 4 punten zijn belangrijk ter voorbereiding:
- Je hebt de BeterDichtbij app geactiveerd op je mobiele telefoon of tablet en je hebt een actief gesprek met de betreffende zorgverlener.
• Bij een Android toestel: Je hebt de BeterDichtbij app toestemming gegeven voor het toesturen van meldingen (notificaties) en toegang tot je microfoon en camera.
• Bij een iPhone of iPad: Je hoeft de toestemmingen voor meldingen, microfoon en camera niet vooraf in te stellen, hier wordt automatisch om gevraagd als je je eerste beeldbeltelefoontje opneemt. - Je telefoon of tablet staat aan, en niet op vliegtuigstand en ook niet op niet-storen.
- Een werkende internetverbinding (bij voorkeur via wifi of anders via 4G).
- Een omgeving waarin je rustig kunt bellen.
Lees bovenstaande ook in deze flyer.
Let op: je kunt niet beeldbellen met je zorgverlener via de computer, maar alleen met je mobiele telefoon.
Lukt het beeldbellen niet? We zoeken samen met je naar een oplossing, lees hier verder >
Heb je vragen? We helpen je graag
Heb je vragen over de BeterDichtbij app, bijvoorbeeld over hoe het werkt? Bekijk de website van BeterDichtbij voor veelgestelde vragen.