GOOD GAME (GG): Een voorstelling gemaakt door gamers, ook voor wie er niets van snapt.

Gamen kan soms voor spanningen zorgen thuis. Soms omdat iemand zich dusdanig verliest in het gamen dat er problemen ontstaan. Echter soms ook omdat er van beide kanten onbegrip is over het gamen. In GOOD GAME (GG) geven we inzicht in de meerwaarde en de valkuilen van het gamen. Hobbyisten en professionele esporters bundelen hun krachten om al die zorgelijke volwassenen eindelijk eens uit te leggen hoe het zit. Met hun inbreng geven professionele theatermakers het publiek een game-ervaring in real life.

De gamewereld is oneindig rijk. Start je een game op, dan sta je binnen een paar seconden in een ander tijdperk, zet je de eerste stap op een andere planeet of kruip je in een andere huid. Je bent king of the hill of underdog, verbetert de high score van andere spelers, ontrafelt een mysterie, bouwt je droomhuis of overwint als team. Waar je ook naar op zoek bent, wat je ook mist: er is een game die het je geeft.

Laat je meeslepen door de ervaringen van een diverse groep jonge gamers. Professionele muziektheatermakers van het Geluid Maastricht, Studio 52nd en Asko|Schönberg verwerkten hun teksten en composities in een fysieke en muzikale voorstelling. Een ode aan de speler en het spel, een zelfbewuste reflectie op de invloed van gamen op je leven, maar vooral: een broodnodige break, AFK.

In het nagesprek bij de voorstellingen gaan we in op onze digitale levens. Hoe reguleren we onszelf? Voor ouders is na afloop ook een ‘Good e-bag’ beschikbaar met handvatten en tools om de gesprekken over gamen aan de keukentafel verder te voeren.

Kijk op deze pagina voor meer informatie over data en tickets!

Studio 52nd speelt voorstellingen ook graag in schoolverband. Lees verder over hoe dat eruit ziet.

Credits:
Regie: Gable Roelofsen | Dramaturgie: Saar Vandenberghe | Artistiek advies: Romy Roelofsen | Spel: Arne Luiting, Dionisio Matias, Ayisha Siddiqi | Tekst: Jonge gamers | Ontwikkeling concept, productie en educatie: Studio 52nd | Lichtontwerp: Ellen Knops | Choreografie: Winston Ricardo Arnon i.s.m. jonge gamers | Compositie: Brendan Faegre i.s.m. jonge gamers | Kostuumontwerp: Kevin Pieterse | Decorontwerp: Davy van Gerven | Beeld: Ingrid Jongens | Inhoudelijk advies: Glenn Helberg en Leticia Nieto