Verwijzers

Patiënt aanmelden

Jellinek biedt specialistische en topklinische behandeling voor verslavingsproblematiek. Wanneer er sprake is van lichte verslavingsproblematiek en behandeling in de Basis GGZ geïndiceerd is, kunt u terecht bij Arkin Basisggz. Toch meer hulp nodig? Hieronder vindt u alle informatie over het aanmelden van uw patiënt.

Hoe en waar kan ik mijn patiënt aanmelden/verwijzen?

U kunt uw patiënt verwijzen via:
• Digitaal: Zorgdomein / Ksyos
• Telefonisch: 020 590 55 55 of 088 505 12 02
• Fax: 020 590 55 90

Verwijsbrief

Voor de aanmelding is altijd een verwijsbrief nodig. Het eenvoudigst kunt u de aanmelding via Zorgdomein (of Ksyos) laten verlopen.

Beschikt u niet over Zorgdomein (of Ksyos) dan kunt u hier een verwijsbrief downloaden. Het is de bedoeling dat u:
• de verwijsbrief eerst opslaat en digitaal in Word invult
• de verwijsbrief daarna uitprint en uw stempel en handtekening toevoegt
• de verwijsbrief vervolgens faxt; In verband met de privacy van uw patiënt, wijzen wij u op de risico’s van het gebruik van onbeveiligde mailomgevingen
• In het formulier vindt u diverse grijze velden die ingevuld moeten worden om de verwijzing zo snel mogelijk te kunnen verwerken. Let op: in de verwijsbrief vindt u ook een drop down veld bij “Functie”.

Wij nemen na de aanmelding contact op met uw patiënt om een afspraak te maken.

Wachttijden in de GGz

Wachttijden in de GGzIn de gehele GGZ en ook bij een aantal onderdelen van Arkin lopen de wachttijden op. Te lange wachttijden hebben allerlei ongewenste effecten op zowel patiënt en zijn omgeving als verwijzer en ggz-behandelaar. Om de wachttijden zo snel mogelijk weg te nemen worden zowel op landelijk, regionaal als op instellingsniveau de oorzaken van de wachttijden onderzocht. Enkele oorzaken van het oplopen van de wachttijden bij Arkin zijn:

• Het aantal beschikbare behandelaren en personeelskrapte in de zorg
• Toename van complexiteit en intensiteit van de zorgvraag o.a. door ambulantisering.

Uiteraard doen we er alles aan de wachttijden zo kort mogelijk te houden.Per onderdeel heeft Arkin in kaart gebracht wat de oorzaken zijn en wat we kunnen beïnvloeden. Zo willen we onze GZ-psychologen opleiding uitbreiden en zetten we al langere tijd in op ‘gepast gebruik’ om niet langer te behandelen dan nodig. Verder passen we onze interne processen aan en zijn we in gesprek met de zorgverzekeraars.Op de websites van onze onderdelen en op zorgdomein vindt u onze actuele, gemiddelde wachttijden.

 Verwijsbrief

Voor de aanmelding is altijd een verwijsbrief nodig. Hiervoor kunt u de digitale verwijsbrief downloaden in Word of PDF formaat, invullen en naar ons faxen. In verband met de privacy van uw patiënt, verzoeken wij u de verwijsbrief niet te e-mailen in een reguliere mailomgeving. Edifact is een beveiligde omgeving en is hiervoor wel geschikt. U kunt ook zelf een verwijsbrief opstellen en via de fax versturen. Wij nemen na de aanmelding contact op met uw patiënt om een afspraak te maken.

Vrijblijvend adviesgesprek

Is aanmelden voor behandeling nog een te grote stap voor uw patiënt, dan kan uw patiënt zelf een gratis en vrijblijvend adviesgesprek aanvragen.

Sitemap

Jellinek Advieslijn

Informatie en advies over alcohol- en drugsgebruik
088 – 505 1220
ma t/m vr 08.30 tot 17.00 uur

Chat Alcohol & drugs
ma t/m vr 13.00 tot 17.00 uur

Chat