door mario » wo 22 jul, 2009 07:06
Hoi co2
Ik kan niet meer doen dan reageren zoals ik op het ogenblik ben, en dat is in herkenning. Ik heb je eerdere posts ook gevolgd en inmiddels ook wat meer beleefd met speedverslaving. Niet zelf, maar indirect met wat mensen direct contact gehad en ook eerder al wat gelezen over speed en de verslaving.
Het is rotspul is mijn denk ik onweerlegbare mening. Ik ga me even indekken door te zeggen dat ik wel eens coke heb gesnoven, maar altijd van de speed weg ben gebleven. Dit omdat ik had gehoord dat het chemische shit was die je zou kunnen fucken al na 1 maal snuiven. Coke was ook niet mijn ding, al heb ik in die 5 ofzo maal wel eens de euforie van compleet inzicht (..) met wat ik op dat moment aan het beleven was. Een ongelovelijk zelfvertrouwen. Ik weet dus niet uit persoonlijke ervaring hoe het gevoel van speed is, maar geloof dat het een zelfde effect heeft min of meer.
Wat ik hoor en lees is dat het met name voor adhd een medicinale werking heeft. Een smerige vorm van de retalin. Je weet niet wat je hebt, en in feite is de rush nog eens een extra impuls om te snuiven. Als ik zo vrij mag zijn kom je bij mij over als een slimme drukke mens, en zo typend schiet me ineens ook een stukje van je te binnen waarin je adha aanhaalt. Altijd druk en nog iets was het geloof ik. Anyway, je zult zelf ook denk ik wel het idee hebben dat je het als medicijn gebruikt.
Ik denk dat het dus een foute weg is. Net als jij waarschijnlijk. He wat een voorzichtig gezwets he. Dat spul is gewoon destructieve rotzooi die je chemische huihouding totaal verrot als je niet uitkijkt en er wat aan doet! Sorry, maar dat is echt niets anders dan de waarheid geloof ik. Ik hoop alleen maar je ogen te vergroten. Niet te openen, want dat zijn ze ongetwijfeld al. Maar wakker worden, dat zal je echt moeten rage! Depressie is gevolg van het gebruik, en zal voor zo ver ik weet weer door keihard stoppen en nog veel harder werken aan herstel bewerkstelligd moeten worden. De chemische huishouding moet in orde, en dat is een kwestie van strak, lang, en doordacht regime. Gene zever, doormodderen is geen optie goloof ik.
Ik ken een paar mensen die ik dus ook denk te hérkennen, en verdomme het valt volgens mij niet mee. Het laatste wat ik wil is je ontmoedigen, geloof me! Ik zit met tranen in de ogen.. Ik ken er twee die dus verslaafd zijn geweest. Een ervan is super adhd en nu zwaar aan de ritalin. Ik heb van hem gehoord dat ie er blij mee is. Het heeft lang geduurt voordat er eindelijk een goede diagnose was, en dus eigenlijk de speed ‘gewoonweg’ ingeruild kon worden voor een geaccepteerd en gecontroleerd ‘medicijn’. Ik weet niet hoe het in belgie is met de hulpverlening wat dat betreft, maar volgens mij moet dat mogelijk zijn mocht je daar baat bij kunnen vinden.
De tweede die ik ken is onlangs verplicht oplsloten. Een heel triest verhaal waarin ie dus totaal de weg is kwijt geraakt. Ik denk niet dat het op jou zal slaan, hij is psychotisch. Daar heeft ie nooit wat aan gedaan, en de verslaving aan speed en alcohol heeft hem bijzonder diep op de bodem laten ketsen. Zo diep dat ie dus door de familie uit zelfbescherming (voor iedereen!) verplicht is opgenomen. Intern dus, no way out. Inmiddels is ie voor het eerst sinds heel lange tijd weer aanspreekbaar, dit na een maand of 4. Ik sprak afgelopen weekend nog zijn zus en vroeg hoe hoe het ging dus. Het lullige was dat ie voor het eerst sinds lange tijd dus écht weer aanspreekbaar was, maar dat ie nog steeds zelf dacht speed nodig te hebben voor zijn adhd. En dat heeft ie dus niet, adhd. Gewoon een vette verlaving aan speed dus nog.
Maar rage, shit, ik ben je gaan schrijven omdat ik geloof dat er wél een weg is! Ik ben geen hulpverlener, maar zie oh zo goed momenteel dat ze heel goed werk doen. Ik kan er ook wel eentje gebruiken ben ik achter. Ik heb ook terugval gehad van wietverslaving, en merk dat alcohol mij ook als medicijn dient. Ik ga niet vergelijken, in mijn opinie is het een appels en peren verhaal. Maar dan wel met zure appels en toffe peren mischien. Ik denk dat speed dus een wat langere en diepere aanpak nodig kan hebben om de chemie weer wat op peil te brengen. Voedsel speeld hierbij een belangrijke rol begrijp ik uit wat ik allemaal op het internet ben tegengekomen.
Ik zou graag nog door blijven typen, maar het is inmiddels al weer erg vroeg in de morgen en ik moet gaan slapen. Co2 (mooie naam, gaan we meer van horen geloof ik), ik denk dat je er goed aan zou doen alles uit de kast te halen om elke hulp mogelijk aan te spreken. Volgens mij (maar ik ben dus zeker niet de kenner) is doorgebruiken echt fout. Een alternatief of een oplossing zijn de lange wegen, maar denk ik wel de must. Ik hoop je te helpen,
Groet Mario.