mijn mama: wie kan me helpen

Stort hier je hart uit en geef elkaar advies, hoe ga je beste om met iemand die te veel gebruikt?

mijn mama: wie kan me helpen

Berichtdoor bieke » za 21 nov, 2009 12:14

hallo allemaal, ik wil hier int kort mijn verhaaltje doen, hopelijk kunnen jullie mij een beetje verder helpen.

Mijn mama drinkt nu ongerveer 10 jaar. 5 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden, toen was ik 18. Sint die tijd gaat het alleen maar bergaf met het haar. Ze woont alleen, ik en mijn 2 andere jongere zussen wonen bij onze pa omdat het niet anders ging. Er zijn momenten dat het zeer goed met haar gaat, en dan opeens, zonder echte reden, begint het spelletje weer en grijpt ze naar de fles. Ik ben ten einde raad, weet niet wat ik nog kan doen. ze is al enkele malen opgenomen geweest, ook voor langere tijd, niemand weet wat ik nog kan doen. iK ben het zooo zooo moe, altijd voor haar klaarstaan, altijd weer de drank weggooien, altijd weer die verwijten naar men hoofdkrijgen. Ik ben de enige die nog naar haar omkijkt, de rest van de familie heeft haar laten vallen, dus de last op mijn schouders is zeer groot. ik kan dit niet lang meer aan, er moet iets gebeuren, ook voor haar, want volgens haar hoeft het allemaal niet meer.

Kan iemand mij verder helpen?
bieke

Re: mijn mama: wie kan me helpen

Berichtdoor alex » zo 22 nov, 2009 23:58

Hallo Bieke,

Wat een verschikkelijke situatie voor je. Het vervelende is dat jijzelf niet zoveel kunt doen. Het is belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt en je leven hierdoor niet laat verpesten. Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt om je moeder. Zijzelf zal echter voor de oplossing moeten zorgen. Zij heeft professionele hulp nodig.Je kunt natuurlijk met haar proberen te praten als ze nuchter is en dan bijvoorbeeld duidelijke afspraken te maken wat je wel en wat je niet accepteert als ze dronken is. Praten met haar als ze onder invloed is heeft geen enkele zin en leidt alleen maar tot ruzie. Er is een goede zelfhulp groep die je kan helpen. "Al Anon". Er is een elke grote plaats wel een groep je kunt een adres via internet opzoeken.

Sterkte

Alex
alex

Berichtdoor Jellinek moderator » ma 23 nov, 2009 13:08

Bezoek ook eens http://www.drankjewel.nl voor kinderen van alcoholisten.
Jellinek moderator
Site Admin

Berichtdoor bieke » ma 23 nov, 2009 14:02

mecie voor jullie reactie, ik ga de links eens bekijken. Ik weet dat het belangijk is dat wij ons verzorgen, maar ik zou vooral graag een oplossing willen voor mijn mama ;)
bieke

Berichtdoor Wouterjan » ma 23 nov, 2009 17:54

[Hoi Bieke je stelt een moeilijke vraag...... Ik zou Alex zijn raad opvolgen.
Laatst bijgewerkt door Wouterjan op wo 06 jan, 2010 13:37, in totaal 1 keer bewerkt.
There are no hard distinctions between what is real and what is unreal, nor between what is true and what is false. A thing is not necessarily either true or false; it can be both true and false. Harold Pinter
Wouterjan

Berichtdoor Frank1986 » wo 06 jan, 2010 09:11

Sterkte meisje :cry:
Frank1986

Keer terug naar Omgaan met iemand die (te veel) gebruikt/drinkt