Hoe lang?

Ben je aangehouden, hoe ging dat, welke straf kreeg je, heb je een vraag, vertel het hier

Hoe lang?

Berichtdoor floor » za 09 aug, 2008 12:24

Ik heb een vraag.
Mijn ex heeft net zijn rijbewijs weer terug na 4 en een half jaar.
Die is nu voor 1 jaar geldig,voordat die termijn verstreken is,moet hij dus weer testen doen,ik neem aan bloedtest.
Hijzelf zegt dat een paar weken stoppen voldoende is om voor die test te slagen,maar ik twijfel eraan en denk dat het eerder maanden zijn dan weken.
Wie van jullie weet het antwoord?Hoe lang moet je niet drinken om voor die test te slagen?
Een vriend van me zegt dat het 3 maanden zijn.
Maar wie weet nu de werkelijke termijn?
Bedankt alvast,groetjes Floor.
waar deuren gesloten worden ,gaan ook altijd weer deuren open.
floor

Berichtdoor Wouterjan » za 09 aug, 2008 12:40

Hoi Floor, ik heb een antwoord van een ander forum gejat. :wink:

Ik denk dat je een zogenaamde CDT-test moet ondergaan. Deze toont alle alcoholgebruik aan over de periode van een paar maanden voor de meting. Deze test is heel gevoelig. Soms kunnen mensen toch een te hoge CDT hebben terwijl ze weinig of niks hebben gedronken. Om vrij zeker te zijn van een toegestane CDT adviseert onze arts over het algemeen 3 maanden geen alcohol te drinken. Als de CDT-test ook maar 0,1 te hoog is, wordt je afgekeurd en discussie met het CBR hierover is niet mogelijk. Het is niet onmogelijk om in een kortere periode van niet drinken(zoals een maand) al een toegestane CDT te bereiken maar dit is dus niet altijd het geval. (http://www.drugsinfoteam.nl/vanw/va.php4)

Ik denk zelf dat het er ook mee te maken heeft met hoeveel alcohol je vriend gereden heeft. Als dit net teveel was zullen ze minder streng zijn dan als hij flink teveel ophad. Maar dit denk ik hoor. Ik zou voor zeker gaan en 3 maanden niet drinken. Ik moest ook een keer zo'n test doen en ik dronk 2 biertjes per dag. Dat gaf geen problemen. Maar ik ken ook mensen die echt niks meer in hun bloed mochten hebben bij de test.

Groetjes Floor

ps nooit zeggen dat je blowt want dan gaan ze je daar ook op testen. :wink:
There are no hard distinctions between what is real and what is unreal, nor between what is true and what is false. A thing is not necessarily either true or false; it can be both true and false. Harold Pinter
Wouterjan

Berichtdoor floor » za 09 aug, 2008 13:05

Hoi Wouter
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik dacht ook zo rond de 3 maanden,vandaar.
Mijn ex is in het verleden 3 keer gepakt onder invloed en blies in de 900 ugl,dat is enorm veel.
Heeft de hele santekraam doorlopen,van hoge boetes tot taakstraf.
Nou ja,straf?Hij moest gaan werken in een manege,dat noem ik geen straf maar een mazzeltje,wie wil dat nou niet?
Ik was er zelfs jaloers op,heerlijk met paarden werken,hoezo straf?
Hij deed het lachend,en vond het geweldig.
Zo'n straf werkt dus echt niet he,wat een beleid in dit land.
Ik hield wel even mijn hart vast,dacht dat hij nu weer zou gaan rijden met drank op.
Maar nee,hij zegt dat hij na al deze jaren nu gewend is aan de taxi en de bus en blijft dat ook doen.
Heeft het toch nog wat opgeleverd he,ik bedoel,hij heeft het recht om zichzelf kapot te rijden,maar niet een ander,dat is waar ik me altijd zo razend over maakte vroeger.
waar deuren gesloten worden ,gaan ook altijd weer deuren open.
floor

Keer terug naar Alcohol, drugs en de wet