Forum: slotjes

Jouw opmerkingen, ideeën, suggesties, kritiek of complimenten bestemd voor Jellinek

Forum: slotjes

Berichtdoor feniks60 » zo 06 sep, 2009 11:48

Wouterjan schreef:Ik vind zelf dat er niet te snel een slotje op een topic moet komen.

In beginsel ben ik het met je eens, echter wanneer een topic doodgebloed is met weinig kans op reanimatie lijkt het mij verstandiger om deze te vergrendelen en te archiveren zodat de hele discussie overzichtelijk en helder blijft.

Als er een vervolgdiscussie komt kan altijd een nieuwe topic aangemaakt worden, toch? Ik zie hier topics staan die jaren geleden zijn gestart waar elke jaar of even en oprisping komt, om vervolgens weer stil te worden maar waarvan uiteindelijk niet echt duidelijk is waar het oorspronkelijk om ging tenzij je alle 30+ paginas doorleest.

Just a few thoughts...
Be kinder than necessary, because everyone you meet is fighting some kind of battle...
feniks60

Re: Forum: slotjes

Berichtdoor Wouterjan » zo 06 sep, 2009 22:12

Doodgebloed is iets pas waneer er geen leven meer in zit. Misschien is wzeijden net vrijgelaten nadat hij een paar
dagen heeft vastgezeten voor zijn bedreigingen en wil hij nog wat zeggen. Of mischien lezen andere mensen
het en willen nog wat kwijt. Ik heb een gemixt gevoel over het herplaatsen van zijn bericht door mij want Ik
weet dat Jellinek het beste met mensen voorheeft. Jellinek doet wat zij denken dat ze moeten doen maar ik
doe dat ook. Ik ben nog lang niet klaar met dit onderwerp. ik vind dat Todd een droogneuker is. Als je alleen
met een orakel wil praten ben je snel uitgepraat hoor Todd. Je doet of je van alles zegt maar zegt niks.
Daar wil ik verder op doorgaan, het probleem zit vaak dieper en daar wil ik naartoe.
Als je het topic sluit dan lijkt het alsof de zaak opgelost is, maar dit is pas het begin.

Uriah Heep - Look At Yourself
There are no hard distinctions between what is real and what is unreal, nor between what is true and what is false. A thing is not necessarily either true or false; it can be both true and false. Harold Pinter
Wouterjan

Berichtdoor Pandora » wo 09 sep, 2009 19:16

ha ha, het is meer... één topic bestaat uit 30 verschillende onderwerpen zeg maar ;-) Sluit uitstekend aan bij mijn manier van denken onder invloed... Maar overzichtelijkheid heeft ook wel iets. En ik denk ook dat heel veel mensen niet de moeite zullen nemen om alle pagina's door te worstelen. En dan missen ze misschien net die tips waar ze op zaten te wachten.

Op zich hoeft er van mij dus geen slotje op ofzo... alleen moeten we bij het onderwerp blijven (voor zover dat lukt :mrgreen: ) en een nieuw thema, onderwerp, vraag of verhaal in een nieuwe topic. Is dat wat?
Pandora

Berichtdoor feniks60 » do 10 sep, 2009 12:14

Het probleem is vaak dan dat een discussie zich gaat vertakken binnen een draad of over verschillende draden, waarbij het overzicht helemaal kwijt is. Eerlijk gezegd ben ik gewend van andere fora dat de moderator de discussies per draad "on-topic" houdt, zodat één consistent geheel overblijft. Eventuele afsplitsingen kunnen dan voortgezet worden in andere topics, die weer hun eigen geheel gaan vormen.

Maar goed, zelf heb ik heel veel behoefte aan orde en overzicht, maar dat lijkt mij geen slechte zaak soms ;-)
Be kinder than necessary, because everyone you meet is fighting some kind of battle...
feniks60

Keer terug naar Ideeënbus